Canon FS100 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon FS100 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

fijkel 03-08-2009
Geschreven voor: Canon FS100 zilver

De FS100 is een goede camera voor zijn geld. Opnamen maken in easy mode geven soms mooiere (warmere) beelden dan gewone opnamen. Zoom bereik is erg groot, gebruik dan wel een statief en de afstandsbediening. De beelden zijn mooi scherp, keuze uit 4 : 3 of 16 : 9.
Geluidsrecording is goed. Batterijduur is ca. 120 minuten ruim voldoende voor opnamen en terugzien van de beelden op het heldere LCD scherm van 2.5 inch = 6,4 cm diagonaal. Opnamen op SDHC kaartjes werkt erg gemakkelijk.

Het bijgeleverde programma Pixela is traag en werkt niet prettig. Bovendien moet de camera op de adaptor aangesloten zijn anders kunnen de opnamen niet gedownload worden. Eénmaal door verplaatsing opnamen kwijt, eigen schuld. Gebruik nu Magix tot volle tevredenheid.

Nu na één jaar gebruik is de adaptor defect. Contact met de Canon TechRepair, is ook na tussenkomst van het hoofdkantoor, niet mogelijk gebleken. Er komt geen enkele reactie. Hoewel de camera goed is zal ik in de toekomst geen Canon producten meer kopen vanwege de slechte service.

Wisse 31-07-2009
Geschreven voor: Canon FS100 zilver

Sinds juni 2008 heb ik de Canon FS100 in m'n bezit. Een fijn, handzaam apparaat met verrassend goede beeldkwaliteit. Als meedere gebruikers heb ik zitten worstelen met de bijgeleverde software (Imagemixer e.d.), maar dit is hopeloos traag, gebruikersonvriendelijk. Inmiddels prik ik de SD-kaart gewoon via een USB-kaarlezer in de PC en lees direct de bestanden, de MOD-files. Renamen naar MPG en overzetten m.b.v. SDCOPY is blijkbaar nodig, maar het werkt prima.
Wel jammer is, dat het apparaat halverwege de afgelopen vakantie ineens niet meer werkte: naar de winkel (BCC) gegaan en die konden gelukkig vast stellen, dat het aan de batterij lag. Wel snel hoor, dat die na 13 maanden de geest gaf.... Een nieuwe besteld: 70 euro bij Canon was een optie of een vergelijkbaar model bij een onderdelenshop voor 40 euro. Ik heb voor de laatste optie gekozen; batterij wordt over 2 dagen geleverd... Verder dus erg tevreden!

Relion 13-06-2009
Geschreven voor: Canon FS100 zilver

Prima huis- tuin- en keuken camera. In combinatie met een programma als Pinnacle kun je prima filmpjes maken, met een voldoende geluids- en beeldkwaliteit.

Prijs/kwaliteitverhouding is wat mij betreft dan ook voldoende.

Een belangrijk minpunt is dat de beeldkwaliteit prima is bij voldoende licht, maar zodra er minder licht is kwalitatief snel afneemt. Het beeld wordt dan minder scherp, donker en korrelig.

Een aantal pluspunten zijn:
- het gebruik van SD kaarten zodat je geen bewegende delen meer hebt. Hierdoor is de camera minder storingsgevoelig en kun je zelfs in een achtbaan nog storingsvrij filmen.
- De batterij gaat relatief lang mee.
- bediening van de camera is eenvoudig en intuitief.

Ivar de W. 15-05-2009
Geschreven voor: Canon FS100 blauw

2 dagen in bezit. Leuk apparaat, klein, compact, goede geluids-kwaliteit en licht. Bediening is simpel en optische zoom werkt prima, vrij scherp.

Je kunt niet veel verwachten van een videocamera als deze, alleen had ik iets meer verwacht van het beeld.
Ik heb een Panasonic 100 hertz 81 cm LCD TV, waarbij ik op de hoogste kwaliteit (XP) een filmpje heb afgespeeld. Bij 3 meter was het redelijk van kwaliteit. Maar de korrels kon je zien.

Voor de prijs een prima toestel.

ps. handig om te weten. usb poort zit aan de voorkant links onderin.

Eric de drummer 08-05-2009
Geschreven voor: Canon FS100 blauw

Ik heb deze camera een tijdje nu en ik vind het tot nu toe een vreselijke miskoop.
De beeldkwaliteit bij een klein beetje schemering gaat al met vele sprongen achteruit! Opstarttijd is prima ,geluid ook, alleen vind ik beeldkwaliteit toch wel heel belangrijk !

Danny I. 21-03-2009
Geschreven voor: Canon FS100 zilver

Wel typisch, de mensen die het afraden om deze camcorder te kopen zijn vaak óf de mensen die er niks van snappen óf de mensen die verwachten dat ze hun 1e bioscoop-hit er mee kunnen gaan filmen.

Even ter informatie, gezien de prijs en de 'overall specifications' is dit uiteraard een camera voor de hobbyisten. Ikzelf heb nu een aantal jaar ervaring in video-editing en ik zou dit apparaat geen negatief kommentaar durven te geven. Op de software na, maar even serieus, ooit echt goede meegeleverde software gezien? Google wat rond voor alternatieve programma's als je problemen heb met het meegeleverde programma, et voilá.

Het is maar net wat je zelf van het apparaat verwacht. Verwacht je meer? Veel geluk in de hoger prijsgenres :)

pim22 18-03-2009
Geschreven voor: Canon FS100 zilver

Ik begrijp niets van de goede cijfers voor de beeldkwaliteit van deze camera. Het beeld is korrelig/blokkerig (zeer digitaal) slecht belicht en bevat veel ruis ook onder goede lichtomstandigheden. De kleurweergave is overdreven en daardoor onecht. Ik heb deze camera aangeschaft voor wat plaatjes van de kinderen, maar zelfs daarvoor vind ik de beeldkwaliteit nog te veel te slecht. Mijn 8 jaar oude sony dv camcorder gaf perfect beeld (ook na wegschrijven op dvd). De geluidskwaliteit is ruim voldoende. Het bedieningsgemak is prima, maar dat kan ook niet anders gezien de beperkte mogelijkheden.

AdjevE 20-01-2009

Camera bevalt me prima

Mijn vorige videocamera (JVC-GRD250) gaf na twee jaar de geest omdat een bandje vastgelopen was en daardoor de videokop beschadigd was.

Voor mij dus geen Mini-DV meer.

Videoopnames zijn met bijgeleverde software Imagemixer gemakkelijk naar de PC over te zetten.
Daarna bewerk ik de videofragmenten op de PC met Pinnacle Studio 12 en dat gaat prima.

Camera is zeer gemakkelijk te bedienen. Beeld is goed en geluid erg goed.

jptv 28-12-2008

Canon FS100

Het beeld is redelijk qua prijs kwaliteit verhouding bij goed licht maar bij sfeerlicht is het erg slecht beeld. De bediening is eenvoudig en overzichtelijk. De camera is erg klein dat heeft zijn voor en nadelen. Ik heb graag een kleine camera zodat ik hem makkelijker mee kan nemen.

Filmen met goed licht geeft een redelijk goed resultaat maar heb je een leuke avond zoals wij met kerst en ook al had ik 400 watt halogeenverlichting boven de tafel zag het beeld er zwak uit, grove korrels en slechte kleuren. Ook bij goed licht en beeldstabilisatie erg schokkerig beeld. Foto´s zijn zeer slecht oftewel onbruikbaar maar het grootste nadeel is wel de superslechte software. Het is mij na dagen nog niet gelukt om beelden in breedbeeld te importeren. Beelden worden wel in breedbeeld op de sdkaart opgeslagen maar na het importeren naar je pc heb je ineens 4:3 i.p.v. 16:9 en nog erger de beelden zien er ineens veel slechter uit dan op het schermpje.

Hoe krijg ik 16:9??? Niets over terug te vinden in de zeer beperkte gebruiksaanwijzing en erg vervelend want wat heb je hier nu aan.

Ik heb behoorlijk wat ervaring met videomontage en computers maar Canon slaat alles...

KORTOM: NIET KOPEN!!!

johanp1 30-06-2008
Geschreven voor: Canon FS100 rood

Deze camera heeft slechts een breedbeeld resolutie van 720x405 pixels.
Dit valt nogal tegen als canon in zijn specificaties adverteert met hoge resolutie breedbeeld.
Bij hoge resolutie mag je volgens googlge toch écht wel aan 1024x720 denken.
Deze camera past dus het zgn letterbox principe toe wat op camera's van 8 jaar oud ook al aanwezig is.
(gewoon 4:3 beeldchip en boven en onder een stuk afsnijden).
Op een beetje tv wordt dit dus een erg grofkorrelig beeld, dat moge duidelijk zijn. U bent gewaarschuwd.
Mijn camera is trouwens meteen terug gegaan naar de leverancier.

Hennie47 25-06-2008
Geschreven voor: Canon FS100 rood

Ik ben vrij precies wat betreft beeld- en geluidkwaliteit en heb dan ook de laatste 5 jaar gefilmd met een Sony VX2000E dat is de wat grotere camera met miniDV welke een voor mij perfect beeld weergaf en nog steeds.
Maar sinds kort heb ik deze Canon FS100 aangeschaft en na wat uitproberen ben ik wat beeld en geluidkwaliteit erg tevreden over deze camera.
Ik heb hem inmiddels gebruikt in de auto met een raamstatief en dat leverde pefecte beelden op.
Voor mij is het echte aanrader!
Gr. Hennie

FS100 05-05-2008
Geschreven voor: Canon FS100 zilver

Sinds een paar dagen deze camera in bezit. Behalve de camera zat er ook een draagtasje, 4GB SDHC geheugenkaart en een reinigingsset bij. Wat een geweldig apparaat(je)! De bediening is simpel; de beeld- en geluidskwaliteit zijn heel goed en de handelbaarheid is perfect. Het design is mooi.Een aanrader voor iedereen die een goede, maar bovenal gemakkelijk te bedienen videocamera wil zonder het gedoe met bandjes.
Opnemen op een SD card heeft echt enorm veel voordelen; op een 4GB kaartje kun je op de hoogste kwaliteit (XP) 55 minuten opnemen. Binnenkort verschijnt er al een 32GB uitvoering waar dus ruim 7 uur video kan worden opgeslagen. Een ontwikkeling die waarschijnlijk door zal gaan zetten in cameraland; deze Canon zal zeker bij gaan dragen aan het succes van deze manier van opnemen! Over de degelijkheid kan ik na een paar dagen natuurlijk nog niets zinnigs zeggen maar alles voelt in ieder geval weloverwogen en stevig aan.